BENVINGUTS

Una de les principals aportacions de la civilització romana, juntament amb el seu dret i el seu idioma, el llatí, va ser l'ordenació del seu territori i de les seves ciutats, configuració que en molts casos ha arribat fins els nostres dies. Aquest bloc pretén recollir totes les aportacions, documentació i publicacions que en aquesta matèria s'han realitzat i es continuen fent i que abasten des de la creació, planificació, legislació i desenvolupament de l'urbanisme romà.

dissabte, 22 desembre de 2012

Y AL FINAL, LOS ROMANOS SE CONVIRTIERON AL CRISTIANISMO Y ESTOS ADOPTARON COMO SUYA LA BASILICA ROMANA


Font: Los lugares tienen memoria 

Tras el edicto de Milán, promulgado en el año 313, el emperador Constantino convertía el cristianismo como religión oficinal de Roma. 
 
Este edicto permitía la práctica en total libertad del cristianismo, posibilitando que éste saliera de las catacumbas para desarrollar su liturgia abiertamente.

Para ello, requería un nuevo espacio donde poder desempeñar el culto y la planta de la Basílica romana se adaptaba perfectamente a las necesidades demandadas por la celebración religiosa.

Como se ha visto en anteriores post (II y III) de esta sección, por ello no voy a incidir en ello, la planta de la basílica romana era de carácter multifuncional, su diseño o tipología constructiva tenía que ser el de un espacio lo suficientemente flexible para poder ser ocupado por diversas actividades, según las necesidades lo requirieran. (continuar…)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada